piątek, 8 lutego 2013

Ciasto z Prince Polo

Biszkopt z masą pełną brzoskwiń i lekko chrupiących kawałków wafelków. Ciekawe połączenie smaków. Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki (nieco go zmodyfikowałam: zmniejszyłam ilość czekolady i zamiast żelatyny użyłam agaru).


Składniki na biszkopt (tzw. rzucany):
  • 4 jajka 
  • 2/3 szklanki cukru 
  • 3/4 szklanki mąki pszennej (z czego ująć 2 łyżki i zastąpić mąką ziemniaczaną)
 
Białka oddzielić od żółtek i ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania  do białek stopniowo, powoli dodawać cukier oraz kolei żółtka, stale ubijając. Kiedy powstanie dość sztywna, puszysta piana można przestać ubijać. Mąki wymieszać. Stopniowo przesiewać je do masy jajecznej i delikatnie łączyć z ciastem (np. przy użyciu widelca lub łyżki).
Formę (moja miała wymiary 25cm x35 cm) wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto. Piec w temperaturze 160 - 170ºC około 20 -30 min.Gorące ciasto wyjąć z piekarnika i opuścić je (w formie) na podłogę z wysokości około 60 cm. Odstawić do całkowitego ostygnięcia.


Składniki na masę z wafelkami Prince Polo: 
1 litr śmietany kremówki 
2 łyżki cukru pudru 
1 łyżeczek agaru (użyłam agaru ze sklepu Skworcu
4 wafelki Prince Polo classic (lub inne), każdy o wadze około 50 g, pokruszone (okruszki mogą być spore, wtedy są bardziej wyczuwalne) 
100 g czekolady gorzkiej lub mlecznej, startej na tarce o dużych oczkach (ja dałam tylko 40 g) 
puszka brzoskwiń w syropie 

Przygotowanie agaru: Jedną łyżeczkę agaru należy rozpuścić w 180 ml wody i odstawić na 10 min. Po tym czasie gotować przez ok. 10 min - wtedy agar zgęstnieje. Jeszcze ciepły należy dodać do masy - inaczej zastygnie.

Brzoskwinie odsączyć i pokroić w kostkę. Sok zostawić- będzie potrzebny do nasączenia biszkoptu.

Śmietanę kremówkę ubić. Pod koniec ubijania dodając cukier puder i agar (nawet ciepły będzie dość gęsty, należy wlewać go stopniowo cienką strużką, cały czas miksując). Do ubitej śmietany dodać wafelki, czekoladę oraz kawałki brzoskwiń. Delikatnie wymieszać.

Sok po brzoskwiniach wymieszać z odrobiną ciepłej wody. Nasączyć nim wystudzony biszkopt (nie trzeba zużywać całego soku). Na wierzch nasączonego biszkoptu wyłożyć masę kremową z dodatkami. Wstawić do lodówki.


Na wierz ciasta: 
  • 2 galaretki brzoskwiniowe (lub pomarańczowe)
Galaretki rozpuścić w 750ml gorącej wody, odstawić. Lekko tężejące wylać na stężoną już masę kremową. Wstawić do lodówki na kilka godzin.

Ciasto należy przechowywać w lodówce.


Agar, który wykorzystałam do zrobienia masy ze śmietany, chciałam wypróbować już dawno. Wydawał mi się atrakcyjną alternatywą dla żelatyny, której nie lubię używać. Śmietana, do której wmieszałam agar, nie stworzyła sztywnej warstwy. Była miękka, ale scalona i nie podchodziła wodą z upływem czasu. Efekt końcowy był więc zadowalający:)

3 komentarze:

  1. nigdy nie używałam agaru, znam go bardzo teoretycznie :)
    muszę jednak poszukać go i wypróbować na Twoim cieście :)
    wygląda apetycznie i zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie Ci wyszło, b. fajne ciasto!

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...