czwartek, 13 lutego 2014

Sernik bez sera

To ciasto jest dość popularne, przepis można znaleźć na wielu blogach (ja kierowałam się proporcjami z bloga Impresje kulinarne). Czasami występuje pod nazwą Styropian. Pierwszy raz spróbowałam go kilka miesięcy temu i od tego czasu to mój ulubiony "sernik". Niezwykle puszysta, smaczna masa na przepysznym kruchym spodzie... Polecam!

 

Składniki na ciasto:
  • 5 żółtek*
  • 3 szklanki mąki
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g masła lub margaryny
Mąkę, cukier i proszek do pieczenia wymieszać. Dodać miękkie masło lub margarynę i szybko wstępnie zagnieść. Dodać żółtka i zagnieść na jednolite ciasto. Podzielić na 2 równe części. Jedną część zamrozić, a drugą wylepić wyłożoną papierem do pieczenia blaszkę (o wymiarach ok. 25 x 35 cm ). Podpiec około 12-16 min w 180 stopni, do lekkiego zezłocenia, wystudzić.

Składniki na masę "serową":
  • 5 białek*
  • 1 szklanka cukru
  • cukier wanilinowy
  • 3 duże opakowania kwaśnej śmietany 18% (po 330 g każdy, np. "Mleczna Dolina")
  • budyń śmietankowy - proszek (ja użyłam 1 i 1/2 opakowania)

Białka ubić na sztywno, pod koniec dodając stopniowo cukier i cukier wanilinowy. Partiami dodawać śmietany, wymieszać łyżką/łopatką. Na koniec wsypać budyń, delikatnie połączyć.
Masę wylać na podpieczony spód. Na wierzch zetrzeć na tarce zamrożone ciasto.
Piec około 50-55 minut w temperaturze 170 - 180 stopni. przed podaniem wystudzić.

*Jeśli użyte do ciasta jajka są małe, to lepiej wykorzystać 6 zamiast 5.



22 komentarze:

  1. przepyszny taki serniczek, polecam :-)
    robię taki sam :-)


    OdpowiedzUsuń
  2. prezentuje się wyśmienicie :-)

    www.hotelowerecenzje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :) masa jest faktycznie wspaniała!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smaczne ciasto, ale nie wiedziałam, że mówią na nie "styropian" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rewelacyjnie się prezentuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda bardzo smacznie:) zapisuje przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tyle masy serowej - uwielbiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Muszę go w końcu zrobić, bo wygląda nieziemsko! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię to ciasto, ale w swojej wersji dodaję do masy jeszcze wiórki kokosowe, a na spód dżem z czarnej porzeczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wysmienite ciacho, z przyjemnoscią spróbowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wczoraj robiłam to ciasto po raz trzeci, polecam :) Wzorcowo Ci wyszło to ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  13. Ooo ciasto Styropian, bardzo je lubimy :-) Pycha u Ciebie wygląda :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam serniki. A takiej wariacji bez sera jeszcze nie jadłam. Muszę zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  15. Jaki cukier dajemy do ciasta kruchego, i jaki do masy serowej?czy kryształ czy cukier puder?

    OdpowiedzUsuń
  16. Jaki cukier dajemy do ciasta kruchego, i jaki do masy serowej?czy kryształ czy cukier puder?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do ciasta kruchego -lepiej puder. A do masy - kryształ.

      Usuń
  17. Ja dodaje 200g wiorek kokosowych do masy,jak wystygnie wkladam na noc do lodowki...mamy takie baunty :)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...