środa, 22 maja 2013

Rafaello z białą czekoladą

Ze znanych mi ciast o nazwie 'Rafaello' właśnie to jest moim ulubionym. Biszkopt, kokosowa masa z białą czekoladą i chmurka ze śmietanki i serka mascarpone. To ciasto jest delikatne i słodkie... Kokosowe i śmietankowe... Po prostu nie można mu się oprzeć! Przepis wpisałam kiedyś do mojego zeszytu i źródła niestety nie pamiętam.




Spód - biszkopt przygotowany wg tego przepisu. Po upieczeniu i wystudzeniu należy przekroić biszkopt na dwie mniej więcej równe warstwy. Warstwę wierzchnią wykorzystamy do kokosowego kremu z białą czekoladą, a warstwa dolna będzie służyła za spód ciasta.


Składniki - krem kokosowy z białą czekoladą:

Śmietany i połamane czekolady umieścić w  garnku, podgrzewać, aż do rozpuszczenia się czekolad. Nie dopuścić do zagotowania. Gdy czekolady się rozpuszczą zdjąć garnek z ognia, dodać wiórki kokosowe. Wierzchnią część biszkoptu pokruszyć (nie trzeba kruszyć drobno, większe kawałki też rozmiękną w masie), dodać do masy. Dokładnie wymieszać. Biszkopt wchłonie wilgoć i masa powinna być dość gęsta. Gorącą masę wyłożyć na dolną część biszkoptu.


Składniki - wierzch:
  • 450 - 500 ml śmietany kremówki 30%
  • 250 g serka Mascarpone

Śmietanę kremówkę ubić. Następnie dodawać po łyżce serka, nadal miksując na niewielkich obrotach. Nie trzeba do śmietanki dodawać cukru pudru, ponieważ ciasto i tak jest dość słodkie.

Na zupełnie ostygniętą masę kokosową wyłożyć ubitą śmietankę wymieszaną z Mascarpone. Wygładzić, można też widelcem porobić ozdobne rowki. Posypać z wierzchu odłożonymi wcześniej 2 łyżkami wiórek kokosowych. Przed podaniem schłodzić w lodówce.

Smacznego!


34 komentarze:

  1. wyglada pysznie, końcu nie ma nic lepszego niż biała czekolada

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko to co lubię najbardziej:) aż mi żal że nie próbuję:)!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dość, że kokos to jeszcze biała czekolada, cudo !

    OdpowiedzUsuń
  4. cudo, az nie moge sie doczekać kiedy sama wezme sie za ten przepis :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam! zjadłabym kilka kawałeczków;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda super. Widać, że delikatne i kremowe. Mmmm....

    OdpowiedzUsuń
  7. uwielbiam to połączenie, uwielbiaaam! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O matko ...uwielbiam... a na diecie jestem ;((

    OdpowiedzUsuń
  9. wygląda cudnie :) uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Powalająca ilość kokosa :) Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam kokosy! Delikatne, białe, kremowe... Cudo! Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  12. ubóstwiam kokosy i pochłaniam wszystko co ma w sobie kokos:) ależ nabrałam ochoty na to rewelacyjne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszny deser, pięknie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wygląda na bardzo puszyste!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne ciasto, proszę, poczęstuj mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mój mąż zjadłby całą już samymi oczami, uwielbia:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda:)! Moje smaki...:)

    OdpowiedzUsuń
  18. ja również lubię do Ciebie zaglądać, ciasto CUDOWNE!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jadlam, jest przepyszne

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda suuuuper!Jeśli smakuje jak wygląda, to szybko nie schudnę!

    OdpowiedzUsuń
  21. Mam pytanie.Jakiej wielkości blachy mam użyć?
    Z góry dziękuję za odpowiedż!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, użyłam prostokątnej blachy o wymiarach 24cmx39cm. Może być też troszkę mniejsza.
      Pozdrawiam!

      Usuń
  22. Witam! Zrobiłam to rafaello na 21 urodziny mojego syna.
    Diabeł odnosiłby szalone sukcesy, gdyby kusił tym ciastem...
    Dzięki za superowy przepis!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że przepis został wykorzystany i ciasto smakowało!:)
      Pozdrawiam!

      Usuń
  23. Mam ten przepis od kilku lat, wykonane wg niego ciasto zawsze cieszy moja rodzinę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciastka wyglądają przepysznie :). Na pewno skorzystam z Twojego przepisu bo uwielbiam wszystkie czekoladowe desery. Od siebie mogę polecić natomiast czekoladowe power balls z zieloną herbatą, które robiłam ostatnio wg przepisu podanego na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/. Ciasteczka wyszły bardzo smaczne i polecam je każdemu wielbicielowi czekolady.

    OdpowiedzUsuń
  25. Świetny przepis idealny na każdą okazję. Jeden z moich ulubionych.

    OdpowiedzUsuń
  26. Witam,
    Ciasto wygląda wspaniale, ale chciałabym zrobić je w wersji na krakersach (mamy ostatnio serdecznie dosyć biszkoptu ;-)) I w związku z tym mam wątpliwości co do masy. Jeśli do śmietany z czekoladą i kokosu nie dodam pokruszonego biszkoptu to czy masa zgęstnieje??? Planowałam dać 2 warstwy krakersów. Czy jednak dodać pokruszone krakersy do masy? Będę wdzięczna za odpowiedź, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...