środa, 8 stycznia 2014

Rafaello na krakersach

Bardzo proste do zrobienia ciasto bez pieczenia :) Zwykle dodaję do kremu wódkę, ale w wersji bezalkoholowej też robiłam i również było smaczne. Dodanie ziarenek wanilii jest opcjonalne, ale ciekawie pogłębia smak kremu. Połączenie słonych krakersów i słodkiej masy kokosowej jest wyśmienite. Przepis mam od dawna i pochodzi z nieznanego mi źródła :)


Składniki:
  • 3 duże paczki krakersów (zwykłych, solonych, bez dodatków)
  • 3 szklanki mleka
  • 1 i 1/2 szklanki cukru
  • 1 łyżeczki cukru wanilinowego lub 1/2 laski wanilii
  • 3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 czubate łyżki mąki pszennej
  • 1 budyń śmietankowy (bez cukru)
  • 3 żółtka
  • 300 g paczki masła
  • 1 i 1/2 paczki wiórek kokosowych (użyłam wiórek KRESTO)
  • ok. 1/2 szklanki wódki (opcjonalnie)
  • do posypania: 100 g startej białej czekolady lub wiórki kokosowe

Wiórki przełożyć do miseczki, zalać wódką, przykryć i odstawić na kilka godzin (w wersji bezalkoholowej ten krok pomijamy).

2 szklanki mleka zagotować z cukrem i cukrem wanilinowym (lub z 1/2 laską wanilii wydrążoną z ziarenek - po zagotowaniu mleka należy ją wyjąć; ziarenka natomiast dodać do mąki). Do gotującego mleka należy wlać 1 szklankę mleka rozmąconą wcześniej blenderem z mąką ziemniaczaną, mąką pszenną, budyniem, żółtkami (i ew. ziarenkami wanilii). Zagotować, ciągle mieszając. Powstały budyń zdjąć z palnika, przykryć folią spożywczą tak, aby dotykała ona jego powierzchni. Odstawić do całkowitego wystudzenia.

300 g masła utrzeć mikserem, powoli dodawać do niego zimny budyń, dalej miksując. Na końcu dodać wiórki kokosowe i ponownie zmiksować. 

Blaszkę o wymiarach ok. 38 cm x 23 cm wyłożyć np. papierem do pieczenia (jest grubszy niż papier śniadaniowy i stanowi dobrą izolację od blachy). Na dnie poukładać pierwszą warstwę krakersów. Wyłożyć na nią 1/3 kremu. Przykryć drugą warstwą krakersów, posmarować połową pozostałego kremu. Ułożyć trzecią warstwą krakersów i posmarować pozostałym kremem. Posypać startą białą czekoladą lub wiórkami kokosowymi. Ciasto przykryć folią i wstawić do lodówki. Ponieważ krakersy muszą zmięknąć, ciasto będzie gotowe do krojenia po min. 6 godzinach w lodówce (najlepiej zrobić je dzień przed podaniem).


Uwagi:
  • podana w przepisie ilość krakersów powinna wystarczyć do zrobienia ciasta, możliwe też, że pewna ilość ich zostanie
  • przy układaniu krakersów niektóre z nich można przekroić, żeby zapełnić całą płaszczyznę blaszki
  • zamiast krakersów można wykorzystać herbatniki, chociaż ja polecam wersję z krakersami
  • można użyć mniej masła - ok. 280 g
  • ciasto można posypać z wierzchu wiórkami kokosowymi namoczonymi wcześniej w  likierze Blue Curaçao, który lekko je zabarwi na niebiesko :)
Ciasta bez pieczenia

22 komentarze:

  1. Znam,robiłam,nie pamiętam,czy przepis identyczny,ale ciacho jest obłędne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie, bardzo proste ciasto, ale za to w smaku musi być cudowne- z kokosem nie może smakować inaczej!:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się do niego powoli przymierzam;):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też bardzo lubię takie połączenia przeciwstawnych smaków.
    W wypadku rafaello to połączenie słonych krakersów i słodkiego kremu smakuje świetnie - sprawdziłam :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha :) znam to połączenie i podobnie robimy :) dawno Cię nie było - cieszę się że już wróciłaś !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, trochę mnie nie było, ale w najbliższym czasie nadrobię zaległości :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Rafaello bez pieczenia zdecydowanie musimy spróbować, bo zawsze pieczemy biszkopt i przekładamy kremem. Dużo przy tym roboty, a ten przepis jest szybki i na pewno pyszny! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo kuszące ciasto, do tego bez pieczenia...chętnie się poczęstuję:))

    OdpowiedzUsuń
  8. fajne zestawienie, słodkie-słone, pyszne to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś moja mama robiła i uwielbiałam, potem przepis zaginął ... itd. itp. jak patrzę na Twoje ciacho to jestem pewna że wciągu najbliższych tygodni muszę je zrobić ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię to połączenie smaków!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fantastyczne ciacho, prezentuje się naprawdę bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Też korzystam z tego przepisu, kiedyś był szał na to cudo.
    Dawno nie robiłam, pyszne jest :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepis naprawdę jest fajny. Jest jednym z lepszych przepisów na rafaello, jakie do tek pory stosowałam. Najważniejsze dla mnie było, aby masa była zwarta i gęsta i taka też była.

    OdpowiedzUsuń
  14. prosze o dokladny przepis bo mnie sie caly nie wyswietla :/ gmil... tadeusz54321@gmail.com dziekuje z góry :)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...