wtorek, 12 marca 2013

Cytrynowe ciasto z jabłkami

To moje ulubione ciasto z jabłkami. Puszyste, ale zarazem wilgotne, słodkie, ale cytrynowe. Musicie go spróbować! Przepis pochodzi z bloga Kulinarne Spotkania.



Składniki:
  • 3-4 duże jabłka
  • 1 szkl. cukru
  • 3 jajka
  • 2 szkl. mąki pszennej
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki oleju
  • 3 łyżki dżemu morelowego lub brzoskwiniowego
  • sok  z 1 dużej cytryny
  • skórka z 1 lub z 2 cytryn 
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii (użyłam ekstraktu ze sklepu Skworcu)

Cukier i sok  z cytryny umieścić w misce, wymieszać i odstawić. Jabłka obrać, usunąć gniazda nasienne, pokroić w niedużą kostkę i dodać do miski z cytrynowym sokiem i cukrem. Dodać skórkę z cytryny i wymieszać. Odstawić na ok. 15 min. W drugiej misce zmiksować jajka, olej i dżem (bez dżemu ciasto też się uda). Do jabłek dodać mokre składniki i wymieszać. Mąkę, proszek i sodę przesiać do masy z jabłkami i wszystko razem szybko wymieszać łyżką. Ciasto przełożyć do średniej foremki  (moja ma wymiary 28.5cmx24cm) wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównać. Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec w temp. 180 stopni ok. 40-45 minut.
Smacznego! 
 

11 komentarzy:

  1. Pyszne, idealne do porannej kawy! Częstuję się i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł:) na pewno wykorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie jadłam jeszcze takiego. Pewnie jest pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Ja też uwielbiam wszelkie cytrynowe wypieki:)

      Usuń
  5. Twoje cytrynowe ciasto z jabłkami wygląda bardzo apetycznie :)))
    dziękuję za dodanie wpisu do mojej akcji "Zimowe Jabłuszka" i pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  6. Wpadam na kawę i ciacho! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie przepisy, proste, a jednak z klasą, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...