środa, 20 marca 2013

Książka kucharska Jean Carper - recenzja

Książka z moim ulubionym zielonym warzywem na okładce nie mogła nie przyciągnąć mojej uwagi.  Pod dostojnym brokułem zobaczyłam dumnie brzmiący podtytuł:  „wyczerpujący przewodnik zdrowego odżywiania się z ponad 200 pysznymi przepisami”.  I od tej chwili wiedziałam, że muszę ją przeczytać…



Zwykle książki z przepisami traktuję jako zbiór inspirujących zdjęć. To one sprawiają, że książkę kucharską mogę przeglądać  przy porannej kawie, w pociągu, podczas przerwy w pracy... To one magnetyzują i nie pozwalają odłożyć książki na półkę. W wypadku tej lektury było zupełnie inaczej.   

Książka kucharska Jean Carper (znanej w USA autorki artykułów i książek o zdrowym odżywianiu) zawiera zdjęcia jedynie szesnastu potraw. I to nie one najbardziej skupiają uwagę, a ogrom wiedzy o zdrowym żywieniu zawarty na każdej stronie.

Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich (pt. „Jak jeść z głową?”) omawia zasady zdrowego odżywiania się i zdrowotne właściwości różnych produktów żywnościowych. Wszystkie podane tam informacje poparte są badaniami naukowymi. Część druga (pt. „Specjaliści o witaminach”) opisuje zalety przyjmowania suplementów, natomiast trzecia zawiera przepisy. 

Pierwsze dwie części przeczytałam z wielkim zainteresowaniem, ale ostatnia po prostu mnie pochłonęła. Podstawą wszystkich przedstawionych tam dań są warzywa, owoce oraz orzechy. Jestem zachwycona tym, że w większości z nich główną rolę odgrywają rośliny strączkowe. Przy każdym przepisie znajdują się dwie ramki („Zdrowe, bo…” oraz „Zdaniem nauki”), które argumentują dlaczego dana potrawa ma korzystny wpływ na nasze zdrowie.

Podczas czytania przepisów moja wyobraźnia szalała, nie mogłam się doczekać, kiedy je wypróbuję. Do niezwłocznego wykonania zaznaczyłam sobie 41 dań. Do tej pory udało mi się zrobić Czarną fasolę z fetą i miętą oraz Zupę curry z soczewicą – z efektów byłam bardzo zadowolona. 

Przepisy są proste do wykonania, większość z nich zawiera w składzie ogólnie dostępne produkty. W książce znajdziemy świetne pomysły na zdrowe przekąski, zupy, dania główne z warzyw i sałatki. Nie zabrakło w niej także dań z ryb i drobiu. Bardzo zainteresował mnie dział "Desery". Na pewno wkrótce wykonam Klonowo-jabłkowy pandowdy według zamieszczonego tam przepisu.
 
W książce znalazłam wiele inspiracji, niektóre przepisy na pewno będę przekształcać, dostosowywać do okoliczności i swoich upodobań. Zawsze jednak korzystając z niej będę miała świadomość, że gotuję zdrowo. I już samo  to poprawia mi nastrój:)


Książkę do recenzji otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Vesper.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...