sobota, 1 marca 2014

Zestaw do czyszczenia Electrolux - recenzja

Recenzowany zestaw dostępny jest w sklepie redcoon.pl


W zgrabnym kartoniku znajdziemy:
1. Środek do stali nierdzewnej
2. Środek do czyszczenia lodówek
3. Środek do piekarników
4. Ściereczkę czyszczącą


Jak widać zestaw ten przyda się w każdej kuchni. Używałam go przez ponad tydzień i jestem bardzo zadowolona z efektów. 


Środek do stali nierdzewnej  to spray o pojemności 250 ml. Zgodnie z opisem na opakowaniu produkt ten nanosimy za pomocą suchej, miękkiej ściereczki. W czasie rozprowadzania na stali przybiera on lekko mleczny kolor. Wystarczy przetrzeć kilkakrotnie, aby stal nabrała blasku. Czyściłam nim front zmywarki oraz okap - są one pokryte stalą, która łatwo się palcuje. Chociaż okap myję regularnie, to było na nim troszkę tłuszczu - specjalnie umyłam go samym środkiem do stali i bez problemu wszystko się zmyło. Zgodnie z opisem środek ten zapobiega powstawaniu na stali odcisków palców - macałam specjalnie wyczyszczoną zmywarkę i żadnych śladów nie było widać :)


Jak przeczytamy na opakowaniu, środek do stali nie rysuje powierzchni - trzeba tylko używać odpowiednio miękkiej ściereczki. Podoba mi się jego forma spray'u - dzięki niej nic się nie rozleje i możemy zaaplikować na ściereczkę niewielką ilość produktu. Oprócz tego środek ten ma przyjemny zapach.



Środek do czyszczenia lodówek również jest w spray'u, w takim samym opakowaniu (250 ml). Jest bardzo wygodny w użyciu - wystarczy spryskać czyszczoną powierzchnię, a następnie oczyścić ją wilgotną szmatką. Nie trzeba takiej płaszczyzny dodatkowo spłukiwać. Taki sposób użycia sprawia, że ten spray można stosować nie tylko przy całkowitym czyszczeniu lodówki, ale też gdy coś nam się w niej rozleje, pobrudzi - można łatwo i szybko usunąć zanieczyszczenia. Preparat oczywiście nadaje się także do czyszczenia zamrażalnika. 

 
Również w tym wypadku forma spray'u jest bardzo wygodna w użyciu. Zapach środka jest dość delikatny i nie jest wyczuwalny już na umytej nim powierzchni. Dodatkowym plusem jest to, że spray zapobiega powstawaniu w lodówce nieprzyjemnych zapachów.




Najbardziej z całego zestawu ciekawił mnie Środek do czyszczenia piekarników. Piekarnika używam codziennie, do tej pory jego mycie nie kojarzyło mi się zbyt przyjemnie :) Sposób użycia zamieszczony na opakowaniu tego środka jest intrygujący: za pomocą szmatki należy go rozprowadzić na zimnej powierzchni piekarnika, zamknąć i ogrzać do 200-250 stopni, a następnie - po całkowitym wystudzeniu - dokładnie spłukać. 

Środek do piekarników zamknięty jest w buteleczce o pojemności 250 ml. Po nałożeniu na szmatkę wygląda jak niezbyt gęsty, żółty żel.

Już kiedy rozprowadzałam go w zimnym piekarniku, to miałam wrażenia, że zabrudzenia się rozpuszczają. Nanoszenie preparatu było bezproblemowe i szybkie - nakłada się go jakby z "poślizgiem". Nakładałam go bez rękawiczek, ale nie zauważyłam, żeby zaszkodził skórze dłoni - zgodnie z opisem producenta jest to produkt "skuteczny, ale niedrażniący".

Wydaje mi się, że ten środek jest dość wydajny, bo do pokrycia ścianek piekarnika zużyłam jego niewielką ilość. Jak dla mnie największym minusem tego preparatu jest zapach - przy nanoszeniu jest właściwie niewyczuwalny, ale podczas nagrzewania piekarnika jest silny i trochę niepokojący :) U mnie zanim jeszcze temperatura osiągnęła 200 stopni, środek w piekarniku zaczął dymić. Nie polecam więc uchylania piekarnika podczas nagrzewania :)

Po ostudzeniu piekarnika na ściankach pozostaje lekko biała warstewka - tak jakbyśmy czyścili powierzchnię mleczkiem. Zmywałam ją ściereczką, co chwilę płukaną w czystej wodzie. Po kilkakrotnym zmyciu całości woda z płukania była brudna, uważam więc, że środek działa :) Później zmieniłam wodę na czystą i powtórzyłam czynność. Na końcu wszystko przetarłam wilgotnym, a następnie suchym ręcznikiem papierowym. Drzwiczki pozostawiłam uchylone przez jakiś czas, aby wszystko dokładnie wyschło. 

Zapach, który wydzielał się podczas nagrzewania znacznie osłabł po ostudzeniu piekarnika. Po zmyciu wodą już go wcale nie wyczuwałam. Po zastosowaniu tego środka ścianki piekarnika faktycznie są czyste, odświeżone. Zaznaczam jednak, że mój piekarnik nie był bardzo "zapuszczony", nie wiem więc jakby preparat poradził sobie ze starszymi przypaleniami czy zapieczonymi plamami tłuszczu.



Do zestawu dołączona jest także miękka i przyjemna w dotyku ściereczka czyszcząca.  Ma specjalną strukturę - widoczne na niej zielone "kreseczki" są lekko wypukłe. Dokładnie więc zbiera zanieczyszczenia. Co ważne, ściereczka jest dość duża. Używałam jej do czyszczenia lodówki i poradziła sobie świetnie. Łatwo ją wyprać.


Z całego zestawu jestem bardzo zadowolona. Środek do stali oraz spray do lodówek na pewno będą w mojej kuchni w częstym użyciu. Również środka do piekarników - mimo wydzielanego zapachu - będę stosować, ponieważ dobrze czyści. Ściereczka ma bardzo uniwersalne zastosowanie, więc sięgnę po nią jeszcze nie raz. Największym plusem wszystkich produktów z zestawu jest wygoda i łatwość użycia oraz szybkość działania. A przecież właśnie to jest potrzebne w codziennej pielęgnacji kuchni.

Zestaw dostępny jest na TEJ stronie.

7 komentarzy:

  1. Ciekawa recenzja, mnie w szczególności interesują preparaty do lodówki i piekarnika. Też praktycznie codziennie coś piekę ,więc przydałby mi się dobry środek.
    Ten do lodówki wydaje się być naprawdę dobry.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. dostałam taki sam zestaw i jestem z niego bardzo zadowolona. Mnie się bardzo spodobała środek do stali nierdzewne oraz do piekarników. U mnie na blogu również recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobają mi się te preparaty! Recenzja rzeczowa, nie naciągana :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydałby się taki środek do czyszczenia piekarnika, bo z tym zawsze jest dużo roboty. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna recenzja, muszę skorzystać z tych preparatów szczególnie do piekarnika :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Po pierwsze lubię kolor srebrny i zielony, po drugie lubię wszystko jednej marki. Mam takiego bzika na puncie kolorów, ze potrafię przelać coś z opakowania które nie pasuje mi kolorystyczne lub oddać komuś. A jeszcze jak jest dobre- to trzeci powód aby mieć takiego pomocnika w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja na razie użyłam tego do lodówki i stali i jestem bardzo zadowolona. Ten do piekarnika czeka na swoją kolej bo jak zawsze boję się takich preparatów , mam obsesję że go dobrze nie wypłuczę a potem pozostałości "wejdą" w jedzenie, ale po Twoim opisie trochę mniej się boję :)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...