środa, 26 marca 2014

Ciasteczka z nerkowcami i suszonymi wiśniami

Pyszne ciasteczka ze zdrowymi dodatkami. Delikatne, chrupiące, po prostu idealne! 


Składniki:
  • 130 g mąki
    105 g cukru
  • 70 g miękkiego masła
  • 1 jajko
  • 50 g nerkowców (dostępnych w sklepie Skworcu)
  • 50 g suszonych wiśni (dostępnych w sklepie Skworcu)
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masło zmiksować z cukrem, dodać jajko i ponownie zmiksować. Dodać mąkę oraz proszek do pieczenia, zmiksować. Wiśnie oraz nerkowce posiekać na małe kawałki, dodać do masy. Wymieszać łyżką i zagnieść ciasto. Z ciasta toczyć kulki mniejsze od orzecha włoskiego, układać je na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia w sporych odległościach (najlepiej przygotować 2 blaszki). Wstawić do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i piec ok 13 min aż do lekkiego zarumienienia.



A tak rosną nerkowce - fajnie to wygląda, prawda? :) - źródło zdjęcia: http://tutknow.ru


20 komentarzy:

  1. z nerkowcami to musza być pyszne, moje ulubione orzechy:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z nerkowcami jeszcze nie jadłam :) muszę kupić !! a wiesz że ta skorupka którą są pokryte nerkowce jest trująca i w Indiach służy jako trutka na gryzonie :) Jabłuszka oczywiście są jadalne :) Jedno drzewko i wszystko w pełni wykorzystane :D

    OdpowiedzUsuń
  3. nerkowce to jedne z moich ulubionych orzechów - ciastka z nim są the best :)
    wow nie miałam pojęcia, że one tak śmiesznie rosną ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na ciasteczka :) takiego połączenia nerkowca z wisienkami jeszcze nie próbowałam, ale już mi się podoba :) No i super, że zamieściłaś to zdjęcie jak rosną bo nas przy tej okazji trochę uświadomiłaś :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. widze nerkowce i jestem w 7 niebie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobają mi się ciasteczka z takimi dodatkami:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale fajne zdjęcie jak rosną nerkowce ; )

    OdpowiedzUsuń
  8. domowe ciasteczka są super, chętnie zabrałabym od Ciebie kilka:))

    OdpowiedzUsuń
  9. haha, te nerkowce są obłędne:)- zdjęcie rewelacja!
    a ciacha, co tu dużo mówić- zjadłabym, oj zjadła...:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mniam ciasteczka na za pewne pysznie. Ja uwielbiam orzechy i wiśnie. Z chęcią poczęstowałabym się i to nie jednym :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie wiedziałam, że one tak rosną!! :-) Ale super :-) To moje ulubione orzechy i ogólnie te Twoje wspaniałe ciasteczka mają same pyyyycha dodatki! :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. takie ciastka to najlepsza opcja na chwilę słodkości, a jednocześnie rozkoszy! :D
    o ja, ale dziwnie rosną! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie robiłam takich, ale widzę, ze przepis dość prosty :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo lubię takie ciasteczka :) Idealne do herbaty.

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...