sobota, 22 marca 2014

Fougasse (chlebowe liście)

Napatrzyłam się na zdjęcia tych prowansalskich chlebków na innych blogach. Ich wygląd spodobał mi się tak bardzo, że postanowiłam je zrobić. Wykorzystałam prosty przepis znaleziony na blogu Kornik w kuchni. Fougasse zrobiłam bez żadnych dodatków (można wzbogacić je o zioła lub oliwki) i podałam do piersi z kurczaka duszonej w cebuli. Odrywane kawałeczki chlebowych liści idealnie nadawały się do maczania w sosie :) Dopełnieniem dania było czerwone wino wytrawne Hāhā Marlborough Pinot Noir 2011, o którym możecie przeczytać tutaj.




Składniki (na 6 sporych "liści"):
  • 500 g mąki pszennej
  • 350 g wody
  • 10 g soli
  • 10 g drożdży

Mąkę przesiać do miski. Drożdże rozpuścić w połowie letniej wody, zasypać łyżką mąki i odstawić na 5-8 min, żeby "ruszyły". Po tym czasie dodać je do mąki. Dodać także pozostałą wodę oraz sól (ja dodałam także łyżkę oliwy z oliwek). Wszystko wymieszać łyżką, a następnie zagnieść gładkie ciasto. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. 60 min.

Po tym czasie ciasto podzielić na 6 części. Na podsypanej mąką powierzchni każdą część rozciągnąć rękami tak, aby uformować placek o kształcie liścia (np. zaokrąglonego trójkąta). Liście przenieść na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia (piekłam na dwie raty, po trzy chlebki na jednej blaszce). Nożem zrobić nacięcia na każdym placku - jedno większe wzdłuż i po trzy mniejsze pod skosem po jednej i drugiej stronie dużego nacięcia. Następnie otwory porozciągać nieco rękami. Z wierzchu można chlebki posypać mąką. Wstawić do nagrzanego do 250 stopni piekarnika. Ściany piekarnika spryskać wodą. Po zamknięciu piekarnika zmniejszyć temperaturę do 230 stopni i piec ok. 10-13 min.




10 komentarzy:

  1. Uwielbiam fugasse! Piękne liście :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. na tylu blogach je widzę, że chyba sama upiekę wreszcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam - fajnie wyglądają, a robi się prościutko!

      Usuń
  3. Piękne liście :) robiłam niedawno i bardzo nam smakowały :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie widziałam u Ciebie i wtedy mnie zachwyciły :)

      Usuń
  4. genialnie wyglądają te chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł na przekąskę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne! Zjadłabym takich liści ;)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...