środa, 5 marca 2014

Zupa z ciecierzycą, pęczakiem i mozzarellą

Sycąca, aromatyczna zupa z ciecierzycą i pęczakiem. Świetnie smakuje posypana startym serem mozzarella - serek idealnie topi się na gorącej zupie. Przepis jest kolejną propozycją do akcji "Zainspiruj się kaszą!" - akcja trwa jeszcze kilka dni, serdecznie zachęcam do wzięcia w niej udziału :)



Składniki:
  • 3/4 szklanki ciecierzycy (cieciorki)
  • 1/2 szklanki pęczaku KUPIEC
  • 1 cebula
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 1 mała marchewka
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 szklanka pomidorów krojonych z puszki lub świeżych bez skórki
  • listek laurowy
  • ziele angielski
  • gałązka natki pietruszki
  • 2 łyżeczki soli (lub do smaku)
  • 1 łyżeczka kminku (w ziarenkach lub mielonego)
  • 1/2 łyżeczki słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • pieprz czarny do smaku
  • 1 kulka mozzarelli, starta na tarce

Ciecierzycę zamoczyć na noc. Na drugi dzień odcedzić, przepłukać, umieścić w garnku. Zalać 2 litrami zimnej wody i zagotować (bez soli). Gotować na małym ogniu ok. 30-40 min (czas gotowania zależy od ciecierzycy). Kiedy ciecierzyca zmięknie wodę można posolić, dodać natkę pietruszki, ziele angielskie, listek laurowy i przyprawy oraz obraną i umytą marchewkę (w kawałku). Pęczak dokładnie przepłukać na sitku i dodać do zupy. Gotować razem ok. 20-30 min. Marchewkę wyjąć, pokroić w kostkę i z powrotem dodać do zupy. Cebulę pokroić i podsmażyć na rozgrzanym oleju. Dodać do zupy. Czosnek zetrzeć na tarce i dodać do zupy. Gotować ok. 5 min. Można uzupełnić wodą, tak, żeby gęstość zupy nam odpowiadała - zupa znacznie zgęstnieje po ostudzeniu. Dodać pokrojone pomidory i gotować ok. 15-20 min, aż pomidory lekko się rozgotują. Przyprawić do smaku.

Podawać gorącą, posypaną startą mozzarellą. Można też posypać suszoną bazylią.

Logo pobrane ze strony kupiec.pl

Zainspiruj się kaszą! II edycja

10 komentarzy:

  1. Pożywna zupka :) jeszcze z ciecierzycą nie gotowałam, ale jadłam takie zupki na Cyprze, dodawali do niej jogurt naturalny i pewnie Twoja zupka też by smakowała z nim pysznie. Narobiłaś mi smaku :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię takie zupy! szczególnie , kiedy za oknem deszcz i wiatr tak jak dzisiaj u nas:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna na dzisiejszy obiad :) Ja ostatnio bardzo polubiłam się z kaszą, więc taka zupa baaardzo by mi posmakowała ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupy uwielbiam, a taką zjadłabym z przyjemnością!

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna, bardzo chętnie bym ją spróbowała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. o takim połączeniu smaków nie słyszałam, ani nie miałam okazji go próbować, chyba wiele tracę..
    Przy najbliższej okazji muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  7. Z ciecierzycą nie jadłam. Muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...