poniedziałek, 3 marca 2014

Bułki z kaszą jaglaną

Kolejne bułki  upieczone specjalnie do akcji "Zainspiruj się kaszą!". Kasza jaglana jest w nich bardzo delikatnie wyczuwalna.


 
  • Składniki: 
  • 90 g (prawie 1/2 szklanki) suchej kaszy jaglanej lub 180 g ugotowanej (użyłam kaszy jaglanej KUPIEC)
  • 500 g mąki pszennej chlebowej + ewentualnie 1 łyżka do podsypania
  • 300 ml wody
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 15 g świeżych drożdży
  • 1 pełna łyżeczka soli
  • 2 łyżki otrąb owsianych KUPIEC
  • mleko do smarowania, sezam do posypania

Kaszę ugotować zgodnie z opisem na opakowaniu i całkowicie wystudzić. Do miski przesiać mąkę i wymieszać z zimną kaszą. Drożdże rozpuścić w 100 ml letniej wody, wymieszać, dodać do mąki. Dodać pozostałe 200 ml wody oraz resztę składników. Wyrabiać ciasto przez ok 3 min (będzie dość klejące), następnie odstawić je na 5 min. Po tym czasie znowu wyrabiać przez ok 5 min - jeśli jest to konieczne można podsypać łyżką mąki.Wyrobione ciasto zostawić w misce do wyrośnięcia na ok. 1,5 godziny.

Wyrośnięte ciasto podzielić na 12 części i z każdej uformować bułeczkę. Bułki układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Przykryć ściereczką i zostawić na ok. 30 min do wyrośnięcia. Po tym czasie bułeczki posmarować mlekiem i posypać sezamem. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piec przez 15-20 min.


Zainspiruj się kaszą! II edycja

12 komentarzy:

  1. To ja jedną porpszę, jaglaną kasze bardzo lubię. Bułeczki wyglądają pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Do kaszy jaglanej przymierzam się od jakiegoś czasu. Nie pomyślałam, żeby były dodatkiem do pieczywa. Bułeczki Twoje są pięknie wyrośnięte i takie kuszące....

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie Ci wyrosły, smacznie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  4. dla mnie propozycja idealna! :)
    Nigdy takich nie jadłam, skusiłabym się!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejne pyszne bułeczki z kaszą, te również będę musiała upiec :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super przepis! Super bułeczki !
    Piekłam już bułki na owsiance to teraz czas na jaglane :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo podoba mi się Twój pomysł na dodanie kaszy jaglanej do bułek! Wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam są pyszne polecam każdemu kto dba o zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bułki są genialne. Smakują mojemu synowi, a on kaszy jaglanej nie jada. Nie ma to, jak przemycanie zdrowych rzeczy...��.

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...