wtorek, 21 maja 2013

Niezawodny biszkopt

Biszkopt z tego przepisu piekłam już dziesiątki, a może nawet setki razy. Nigdy się na nim nie zawiodłam. Wychodzi puszysty, taki jak ma być:) Idealny do przekładania najróżniejszymi kremami.



Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kisiel cytrynowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Jajka ubić z cukrem na parze. W tym celu do dużego garnka nalać wodę. Postawić na kuchenkę, na "mały płomień". W dużym garnku umieścić mniejszy garnek tak, aby był on do 3/4 wysokości zanurzony w wodzie. Do mniejszego garnka wsypać cukier, dodać jajka i ubijać przez ok 10-15 min, aż powstanie dość sztywna masa (jajka podczas ubijania znacznie zwiększą swoją objętość). Mniejszy garnek z ubitymi jajkami wyjąć z dużego garnka, wyłączyć kuchenkę.

Do masy jajecznej bardzo małymi porcjami dodawać mąkę wymieszaną z kisielem oraz proszkiem do pieczenia. Najlepiej przesiewać po łyżce składników sypkich bezpośrednio do masy i delikatnie, powoli łączyć każdą taką porcję z masą jajeczną widelcem, łopatką lub łyżką (NIE mikserem!).

Gotowe ciasto będzie miało delikatną, lekko sztywną konsystencję. Należy wyłożyć je do wyłożonej papierem do pieczenia blaszki i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180-190 stopni. Piec ok. 40 min.

12 komentarzy:

  1. Zrobić dobry biszkopt nie jest łatwą sztuką. Generalnie mi nigdy nie wychodzi. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nie spotkałam się z dodatkiem kisielu do biszkopta :) na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Luka Li, ciekawy pomysł z tym kisielem :) na pewno wypróbuje :)))
    Pozdrawiam,
    Olinka - Smakowy Raj

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też jeszcze nie piekłam z kisielem, ciekawy pomysł, spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo z kisielem, takiego sposobu na biszkopt nie znałam, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Biszkopty piekłam różne,mam swój ulubiony przepis ale u Ciebie zaciekawił mnie ten kisiel,wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  7. też mam swój ulubiony przepis

    OdpowiedzUsuń
  8. Jaka duza blacha?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwykła duża blacha, moja ma wymiary (u góry) ok. 38 cm x 23 cm.

      Usuń
  9. zamiast kisielu weźcie mąkę ziemniaczaną (95% kisielu, to właśnie mąka ziemniaczana, reszta, to dodatki smakowe, cukier i stabilizatory)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ile dodać mąki ziemniaczanej zamiast kisielu?

      Usuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...