poniedziałek, 27 maja 2013

"Jak to zrobić w kuchni?"

 Jak stosować szafran? Jak doprawić sałatę? Jak upiec pachnące ciasteczka tuile? Jak obierać szparagi? Jak gotować homara? Jak glazurować warzywa korzeniowe? Jak przesiewać bez sitka? To tylko kilka z 484 podtytułów z książki o intrygującym tytule: "Jak to zrobić w kuchni?", której autorem jest James Peterson.


Chociaż myślałam, że o kuchni, gotowaniu i pieczeniu wiem sporo, to ta książka niewątpliwie poszerzyła moje kulinarne horyzonty. O niektórych technikach czy trikach opisanych w tym poradniku nie miałam pojęcia.


Książka podzielona jest na części tematyczne (np. "Drób i mięso", "Ciasta, sosy i kremy", "Napoje"). Każda z nich zawiera mnóstwo artykułów, podtytuły których w większości mają formę pytania. Oprócz podstawowych wskazówek, co jakiś czas pojawiają się ramki z dodatkowymi podpowiedziami, np. "Jak obierać cebulki perłowe", "Jak sprawić, by zielone warzywa pozostały zielone".

Treść jest uzupełniona przez 533 kolorowe zdjęcia, które świetnie wizualizują porady.


Podobają mi się też zamieszczone w książce przepisy, które opisane są w jasny sposób. Niektóre z nich już wypróbowałam, inne planuję wykonać w najbliższym czasie. Znajdziemy w niej przepisy na Quiche lorraine, Łatwe ciasto francuskie, Krakersy, Topione ciasteczka czekoladowe, Biszkoptowe bułeczki, Ptysie serowe i wiele innych smakołyków.

Właściwie wszystkie przedstawione w książce wskazówki są przydatne. Dobrze jest mieć w domu taki zbiór porad i sięgąć do niego w razie potrzeby.

Myślę, że ten poradnik będzie dobrym pomysłem na prezent - zarówno dla osoby, która świetnie czuje się w kuchni, jak i dla kogoś, kto stawia swoje pierwsze kroki na kulinarnej ścieżce. 

Książkę "Jak to zrobić w kuchni?" otrzymałam dzięki uprzejmości wydawnictwa Vesper.

5 komentarzy:

  1. Coś mi słabo chcę dodać komentarz, już 3 raz go piszę.

    Generalnie książka zacna, bardzo lubię takie pozycję. Czasem ułatwiają baaaardzooo życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa ta książka, chętnie bym taką przygarnęła do swojej kuchni:)

    OdpowiedzUsuń
  3. 58 year old Human Resources Assistant IV Wallie Rixon, hailing from Bow Island enjoys watching movies like Laissons Lucie faire ! and Vehicle restoration. Took a trip to Three Parallel Rivers of Yunnan Protected Areas and drives a A4. zasob

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...