niedziela, 16 grudnia 2012

Kokosowe ciasteczka

Proste i szybkie do wykonania. Kokosowe, kruche, delikatne... W sam raz do niedzielnej kawki:) Kilka dni utrzymują świeżość. Przepis pochodzi z bloga Alii.



Składniki (na ok. 35 ciasteczek):
  • 200g miękkiego masła
  • 80g cukru
  • 1 jajko
  • 280g mąki
  • 50g wiórków kokosowych (do środka ciasteczek)
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
    2 łyżeczki cukru waniliowego
  • szczypta kardamonu
  • 50 g wiórków kokosowych (do obtoczenia ciastek)

Miękkie masło zmiksować z cukrem. Dodać jajko i jeszcze raz dokładnie zmiksować. Składniki suche dokładnie wymieszać w misce, po czym stopniowo dodawać je do masy maślano-jajecznej. Masę miksować (na końcu lepiej dobrze wymieszać łyżką lub zagnieść rękami) do uzyskania gładkiej konsystencji. Ciasto przykryć folią i włożyć na godzinę do lodówki (ja dałam na 20 min. do zamrażarki). 

Po  tym czasie masę wyjąć z lodówki i podzielić na pięć równych części. Każdą część walcować na oprószonej mąką stolnicy, tak aby powstał wałeczek o mniej więcej centymetrowej średnicy. Każdy wałeczek podzielić na 10 równych części (podzieliłam każdy wałeczek na na 7 części i ciasteczka wyszły troszkę większe).

Na talerz wysypać 50g wiórków kokosowych i obtoczyć w nich każde ciasteczko (na ostatnie kilka ciastek brakło mi kokosu i obtoczyłam je w sezamie - wyszły równie smaczne). Ciasteczka poukładać na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce. Włożyć do piekarnika (nagrzanego do 180stopni), piec ok. 12-15 minut.



 

1 komentarz:

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...