niedziela, 16 grudnia 2012

Marchewkowe bułeczki z płatkami owsianymi

Jedne z moich ulubionych. Niezwykły dodatek marchewki wpływa na ich piękny, żółty kolor. Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki.



Składniki (na 12 bułeczek):
  • 300 ml letniej wody
  • 14 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka soli
  • 450 g mąki pszennej chlebowej
  • 50 g płatków owsianych
  • 1 łyżka oleju rzepakowego
  • 100 g marchewki, startej na drobnych oczkach

Przepis z wymienionej strony sugeruje następujący sposób wyrabiania: "wodę wymieszać z drożdżami, solą, 300 g mąki. Wyrabiać na delikatnie omączonej powierzchni przez kilka minut. Dodać płatki i olej, dalej wyrabiając. Wreszcie dodać marchewkę, resztę mąki i wyrabiać przez kilka minut, aż ciasto przestanie być klejące, będzie gładkie i elastyczne". Ja czasami robiłam zgodnie z tymi wskazówkami, niekiedy jednak po prostu mieszałam marchewkę z suchymi składnikami, drożdże rozpuszczałam w wodzie, wlewałam do mąki i płatków, dodawałam olej i zagniatałam ciasto. Innym razem wyrabiałam ciasto w maszynie do chleba. Za każdym razem bułeczki wychodziły pyszne. 

Z wyrobionego ciasta uformować kulę, przykryć lnianą ściereczką i odłożyć w ciepłe miejsce na około 60 minut (ciasto w tym czasie powinno podwoić objętość).

Po tym czasie ciasto wyjąć, krótko wyrobić, podzielić na 12 części. Z każdej części uformować bułeczkę, oprószyć mąką (bułeczki są trochę lepiące), odłożyć na oprószoną mąką blachę. Przykryć, odłożyć na 30 minut.


Wyrośnięte bułeczki można posmarować mlekiem (lub wodą) i posypać ziarnami albo płatkami owsianymi. Włożyć do piekarnika nagrzanego do 200ºC. Piec około 15 minut.






3 komentarze:

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...