sobota, 6 września 2014

Błyskawiczne ciasteczka z otrębami owsianymi

Po dłuższej nieobecności powracam z przepisem na bardzo szybkie, leciutkie ciasteczka! Z pewnością wyjdą również w foremce na magdalenki, ja z jej braku używam foremki na muffinki, natomiast w przepisie wyjściowym pokazano, że można je kłaść łyżką na papier do pieczenia (rezultat można zobaczyć na filmie z poniższego linku - w ok. 20-tej minucie) - jak dla mnie jednak bardzo się rozlewają. Do ciasteczek zamiast zmielonych orzechów można dodać dowolne dodatki, np. w wersji cytrynowej - skórkę z 1/2 cytryny, w wersji waniliowej - ziarenka lub ekstrakt z wanilii, a w migdałowej - łyżkę startych na mąkę migdałów, itp. Przepis znalazłam na stronie Едим дома.


Składniki (na 12 ciastek):

Jeśli używamy grubszych otrąb, to należy je zmielić przy pomocy blendera. Użyte przeze mnie otręby z firmy Kupiec są drobniutkie i nie trzeba ich mielić. Jajko ubić z cukrem pudrem, dodać otręby i pozostałe składniki, wymieszać. Gniazdka foremki na 12 muffinek wysmarować masłem i wysypać bułką tartą. Do każdego gniazdka nalać ciasta - ok 1-1/2 łyżki ciasta na jedno gniazdko. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piec ok. 10 min. Ciasteczka ostrożnie wyjąć z formy - można pomóc sobie podważając brzegi drewnianym patyczkiem. Przed podaniem można posypać cukrem pudrem. 


6 komentarzy:

  1. błyskawiczne i idealne na małe co nieco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne ciasteczka, świetnie się prezentują :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Błyskawiczne, zdrowe i pyszne..... nic więcej nie trzeba :) no może kubas kawy :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ten przepis, akurat mam otwarte takie otręby i czekałam na inspirację :)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...