czwartek, 3 lipca 2014

Bułeczki owsiane

Przepis pochodzi z opakowania mąki owsianej (podaję składniki z połowy porcji). Może nie są to najlepsze bułeczki, jakie jadłam - trochę przeszkadza mi gorzkawy posmak mąki owsianej. Jednak sądzę, że pieczenie ich to dość dobry sposób na zużycie tej mąki (mam jeszcze jej ponad 500 g) A może Wy macie jakieś sprawdzone przepisy z jej udziałem?


Składniki:
  • 250 g mąki pszennej
  • 100 g mąki owsianej
  • 1 szklanka mleka
  • 1/2 łyżki miodu
  • 20 g świeżych drożdży
  • 3/4 łyżeczki soli 
  • płatki owsiane (do posypania)

Drożdże rozpuścić z mlekiem, dodać miód, wymieszać. Mąkę owsianą przesiać do miski, dodać do mleko z drożdżami, wymieszać i odstawić na godzinę. Po tym czasie dodać sól, mąkę pszenną i zagnieść ciasto. Wyrobione ciasto przykryć ściereczką i odstawić na ok. 60-90 min. Ponownie krótko wyrobić i uformować bułeczki. Bułki poukładać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i zostawić do napuszenia na ok. 25 min. Bułki posypać płatkami owsianymi (można wcześniej posmarować mlekiem), wstawić do piekarnika nagrzanego do 220 stopni i piec ok 15 min.





 

Lipcową listę "Na zakwasie i na drożdżach" prowadzi Fabryka Kulinarnych Inspiracji. 

5 komentarzy:

  1. Z mąką owsianą jeszcze nie piekłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyrośnięte ;) na śniadanie w sam raz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne bułeczki :) Piekłam je i bardzo nam smakowały, choć szybko czerstwiały a ja zrobiłam je z całej porcji, więc dużo ich było :)
    Dziękuję za przyłączenie się do akcji!

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...