piątek, 2 października 2015

Odchudzanie bez efektu jo-jo

Efekt jo-jo to bardzo popularny skutek uboczny po zastosowaniu jakiejś popularnej diety. W tym artykule dowiesz się jak się odchudzać, żeby efekt jo-jo Cię nie dopadł. 


Ze stosowaniem większości popularnych diet odchudzających wiąże się jedno zagrożenie. Jest nim efekt jo-jo, czyli przybieranie na wadze po zakończeniu diety. Efekt ten nie jest zwykłym odbudowywaniem tkanki tłuszczowej utraconej wskutek odchudzania, zagraża on otłuszczeniem organizmu w stopniu większym niż przed przejściem na dietę.
Decydując się na odchudzanie, należy rozważyć również to zagrożenie i opracować własną dietę tak, by zredukować je do minimum. Jak to zrobić? Oto sposoby na odchudzanie bez efektu jo-jo:

Minimalna redukcja kalorii

Większość z nas wychodzi z założenia, że im bardziej ograniczymy spożycie kalorii, tym szybciej schudniemy. Nie jest to prawdą, bo im większy jest ten deficyt, tym bardziej organizm czuje się zagrożony i zaczyna oszczędzać. Natychmiast pozbywa się wody i spowalnia metabolizm, spala też inne, niż tkanka tłuszczowa, tkanki.

W efekcie chudniemy co prawda, ale wcale nie wykorzystujemy pełnego potencjału i pełni swoich możliwości, co gorsza destabilizujemy w ten sposób cały organizm. Podobnie dzieje się w sytuacji, w której odchudzanie oprzemy głównie na ćwiczeniach wykonywanych bez opamiętania - to najlepszy sposób na zaszkodzenie sobie, i to w dość krótkim okresie czasu.

Takie postępowanie jest też najprostszym sposobem na zyskanie efektu jo-jo, czyli odchudzanie może skończyć się tak naprawdę przytyciem. Sposobem na odchudzanie bez zagrożeń jest minimalna redukcja kalorii, czyli niewielkie przemodelowanie diety, a najlepiej oparcie jej na zdrowych pokarmach (z wyłączeniem tzw. produktów śmieciowych), oraz zwiększenie deficytu kalorycznego poprzez regularne uprawianie sportu z umiarkowanym natężeniem ćwiczeń.

Suplementy

Suplementy przed efektem jo-jo nikogo nie zabezpieczą, ale są w stanie lekko przyspieszyć proces odchudzania i sprawić, że będzie ono nieco wydajniejsze. Dzięki suplementom łatwiej przejść na dietę (redukcja napadów głodu, regulacja apetytu), łatwiej i wydajniej można też ćwiczyć (szybsze spalanie tkanki tłuszczowej w trakcie ćwiczeń, lepsza regeneracja po wysiłku). Dzięki nim odchudzanie stanie się nieco łatwiejsze.
Należy jednak pamiętać, że nie każdy suplement jest sobie równy. Najlepiej kupić coś naturalnego jak np. zielona kawa. Przed kupnem koniecznie sprawdzić opinie o danym suplemencie na odchudzanie! 

Po zakończeniu diety

Najlepszym sposobem na schudnięcie jest przejście na zdrową dietę tj. wyplenienie wszystkich szkodliwych nawyków żywieniowych skutkujących powstawaniem nadwagi i otyłości.
Już to pozwala schudnąć - w dłuższej perspektywie czasu nawet o kilkanaście kilogramów. W tym przypadku nie ma potrzeby specjalnego przestawiania się na normalną dietę, bo na takiej jesteśmy. Ale wracając do starych nawyków żywieniowych, ponownie utyjemy.

Jeśli zaś nasze odchudzanie oparte było na dietach niskokalorycznych konieczne jest ponowne przestawienie organizmu na normalne odżywianie co oznacza konieczność pracy nad nim przez co najmniej kilkanaście tygodni, w ciągu których stopniowo wprowadzamy kolejne potrawy zwiększając ilość przyjmowanych pokarmów. Nawet to nie jest jednak gwarancją, że metabolizm przyspieszy.

2 komentarze:

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...