poniedziałek, 7 grudnia 2015

Co jeść, żeby zwiększyć swoją odporność?

Wraz z nadchodzącym okresem zimowym powoli kończy się możliwość zakupu świeżych warzyw i owoców sezonowych, które jeszcze niedawno zapełniały sklepowe półki. Nie oznacza to jednak, że jesteśmy pozbawieni źródeł witamin, tak cennych dla naszego organizmu. Co zatem jeść, żeby podnieść swoją odporność?


Mrożone warzywa i owoce
Nie wszystkie dostępne teraz owoce i warzywa są pełnowartościowym źródłem mikroelementów i witam. Większość z nich jest uprawiana sztucznie. Staraj się więc urozmaić swoją dietę o te warzywa i owoce, które są mrożone. Dlaczego? Ich zbiory i obróbka termiczna odbywa się w sezonie, a więc wtedy, kiedy dojrzewają na polach i występują w dużej ilości. Mrożenie nie pozbawia ich substancji odżywczych, więc są ich doskonałym źródłem w jesiennych i zimowych miesiącach.

Jagoda acai – najzdrowszy owoc na świecie
Żeby poprawić ogólne samopoczucie i podnieść odporność, warto sięgnąć po jagody acai. Uchodzą one za najcenniejszą dla zdrowia roślinę świata. Wspierają układ immunologiczny, chronią organizm przed bakteriami, wirusami, a także substancjami szkodliwymi. Dodatkowo są źródłem antyoksydantów i bioflawonoidów. Pomagają również w odchudzaniu. Jednak ich zakup może sprawić wiele trudności, dlatego najlepiej sięgnąć po preparaty apteczne z jagód acai (zobacz produkty z apteki Cefarm24).

Niezastąpiona witamina C
Spadek energii, pogorszenie samopoczucia, bóle głowy i mięśni oraz katar, to pierwsze symptomy przeziębienia. Aby je szybko pokonać, ale także by bronić się przed kolejną infekcją, warto sięgnąć po produkty bogate w witaminę C, która stymuluje odporność i uszczelnia naczynia krwionośne, blokując do nich dostęp np. wirusom. Znaleźć ją można np. w pomarańczach, grejpfrutach, mandarynkach, cytrynach oraz limonkach. Dostępna jest również w postaci suplementów diety.

Miedź i cynk
Te dwa pierwiastki pobudzają produkcję białych krwinek, czyli komórek odpornościowych i usprawniają ich pracę. Aby dostarczyć je do organizmu, należy włączyć do diety ryby i owoce morza, cielęcą wątróbkę, jajka i rośliny strączkowe, a między posiłkami podjadać pestki dyni. Miedź i cynk można także dodatkowo suplementować (apteka Cefarm24).

Czosnek
To naturalny antybiotyk. Zawiera substancje, które hamują namnażanie bakterii i rozwój wirusów. Czosnek w rozdrobnionej formie uwalnia tzw. allicynę o działaniu przeciwzapalnym i przeciwwirusowym. Jednak jego specyficzny zapach sprawia, że bywa niechętnie spożywany w nieprzetworzonej formie. Rozwiązaniem mogą być suplementy diety wytworzone na bazie czosnku.
Jesień i zima to czas, kiedy spada odporność organizmu i tym samym zwiększa się jego podatność na infekcje. Aby uchronić się przed przeziębieniem i grypą, należy zadbać o to, aby dieta w tym okresie była na tyle zróżnicowana, by dostarczyć do naszego organizmu niezbędne składniki, które pozwolą mu aktywnie funkcjonować i chronić się przed infekcjami. Może to być doskonały pretekst do odkrycia nieznanych dotąd smaków i niekończących się eksperymentów kulinarnych - idealnie wypełniających czas w długie, jesienno-zimowe wieczory!

3 komentarze:

  1. Będę musiała popracować nad swoją dietą ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się z powyższymi propozycjami.Dostarczanie składników do organizmu tych ,które mają ogromny wpływ na organizm jest bardzo istotne.
    Czosnek powinien znajdować się w codziennej diecie:):)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja staram się jeść zdrowo, ale ciągle nie mam czasu na aktywność fizyczną równie ważna :(

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...