czwartek, 17 stycznia 2013

Babeczki jogurtowe z cytrynową nutą

Pyszne, puszyste, lekko cytrynowe. Przepis znalazłam na blogu Moje Wypieki. Na pewno jeszcze nie raz do niego wrócę.


Składniki (na 11 małych babeczek):
  • 125 g jogurtu naturalnego
  • 75 g masła
  • 2 duże jajka
  • skórka otarta z 1 cytryny
  • 150 g mąki pszennej
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta  soli
  • 125 g cukru

Jogurt i jajka wyjąć wcześniej z lodówki, aby w chwili wykonywania babeczek miały temp. pokojowej. Masło roztopić, lekko przestudzić.

Jogurt wymieszać z roztopionym masłem, dodać jajka i skórkę otartą z cytryny. Zmiksować.

Mąkę przesiać do innej miski, wymieszać z sodą, solą i cukrem. Połączyć mokre i suche składniki (ja wymieszałam łyżką) - nie należy mieszać zbyt długo, ale tylko do połączenia składników.

Przyszykować formy do mini-babeczek - wysmarować je masłem i wysypać bułką tartą. Do każdej nakładać ciasto do 3/4 wysokości. Ilość foremek zależy od ich wielkości. Ja piekłam w standardowej blaszce na muffinki. Napełniłam ciastem 11 gniazdek trochę mniej niż do 3/4 wysokości.

Babeczki wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec do tzw. suchego patyczka, ok. 20-30min (w zależności od ich wielkości) w temp. 170 stopni. 

Wystudzone babeczki można udekorować lukrem lub posypać cukrem pudrem.




6 komentarzy:

  1. Jakie delikatne :)
    Zaprasza do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne babeczki, uwielbiam cytrynowe:-), na jogurcie czy maślance zawsze wychodzą delikatne:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygladaja kuszaco. Podkradam jedna :))

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. apetycznie wygląda, ja bardzo lubię ciasto jogurtowe nie jest suche i ma lekką wilgotną i puszystą konsystencję:) czego chcieć więcej?:)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...