środa, 24 lipca 2013

Odwrócone ciasto z wiśniami

Przepis pochodzi ze strony Moje Wypieki. W oryginale są użyte czereśnie, ja użyłam jednak wiśni. Najbardziej podobają mi się owoce na górze, obsypane cukrem pudem. Ciasto jest naprawdę smaczne, polecam!



Składniki:
  • 150 g masła
  • 3/4 szklanki cukru (użyłam cukru pudru i dałam o 1 łyżkę więcej)
  • 5 jajek
  • 1 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 i 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 300 - 400 g wydrylowanych świeżych wiśni
Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej. Masło utrzeć z cukrem mikserem aż do uzyskania białej masy. Stopniowo, cały czas ucierając, dodawać po jednym jajku. Dodać przesianą mąkę i proszek do pieczenia, wymieszać wszystko łyżką.

Tortownicę o średnicy 22 cm (moja miała średnicę 25 cm, więc ciasto nie wyszło wysokie) wysmarować masłem, spód wyłożyć papierem do pieczenia. Na dno wyłożyć wiśnie (ja delikatnie osuszyłam je najpierw papierowym ręcznikiem), na nie wylać ciasto i wyrównać. Piec w temp. 160 stopni przez 30 min, następnie temperaturę zwiększyć do 170 stopni i piec kolejne 30 minut, do tzw. suchego patyczka (można sprawdzić szybciej). Po wyjęciu ciasta zdjąć obręcz tortownicy, odstawić na kilka minut do odparowania, następnie przy pomocy dużego talerza/patery obrócić ciasto do góry nogami (tak aby umieścić je na talerzu/paterze owocami do góry). Po lekkim ostudzeniu posypać cukrem pudrem.



Kwaśnie, no właśnie

14 komentarzy:

  1. Owocowe latem obowiązkowe:)Pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne! uwielbiam wypieki z wiśniami, a ciasto prezentuje się pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciasto odwracane super wygląda,z wiśniami też lubię ciasta

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie odwrócone wygląda pysznie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiamy ciasta z wiśniami - ten przepis koniecznie musimy wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszne ciasto :) fajny pomysł z wiśniami, ja robiłam w zeszłym roku z czereśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj, super, takie łatwe, to ja też je chętnie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najlepsze są ciasta z owocami...a te odwrócone wprost uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń

Skomentuj!

Drukuj

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...